Publikováno:
8
.
4
.
2024
Jak bude vypadat jihlavský cestovní ruch a kultura v roce 2024?
Svůj program a vize představili pracovníci příspěvkové organizace Brána Jihlavy v úterý 9. dubna v divadelní kavárně Horáckého divadla Snová, kde se konalo setkání aktérů v cestovním a kulturním prostoru. Jedním z důvodů pořádaného setkání byla také snaha propojit jednotlivé aktéry, posílit spolupráci a najít nová témata ve spolupráci. Čtyřem desítkám účastníků odpoledního setkání, zastoupených z řad podnikatelů, restauratérů, spolků a kulturních aktérů se vedle plánu aktivit Brány Jihlavy na rok 2024 představily novinky v cestovním ruchu a marketingu. Jihlavané i návštěvníci města se mohou těšit na festival pro kutily a zlepšovatele Maker Faire v areálu Modety, oblíbené Farmářské trhy i kulturní léto na náměstí, koncerty dechových kapel, páteční koncerty a nedělní pohádky, i možnost zapůjčení oblíbených her v Infoboxu na náměstí.
Informace o kulturních aktivitách a cestovním ruchu bude v Jihlavě společně s pracovníky informačních center opět šířit mobilní „Cykloíčko“. Skvělou zprávou je vítězství elektrokola v soutěži CzechInvestu Creative Business Cup 2024, nyní ho čeká světové finále v Kodani. Dlouho očekávanou novinkou Brány Jihlavy je otevření Stříbrného domu – Masarykovo náměstí 21. Nově zrekonstruovaný dům z 13. století se stane sídlem Brány Jihlavy, Centra dokumentárního filmu a Jihlavského architektonického manuálu. Návštěvníkům bude k dispozici badatelna, knihovna, dva koncertní sály s kapacitou 30 - 50 míst, Čajovna Kuba a Pařízek a ve sklepních prostorech expozice věnovaná jihlavské mincovně. Slavnostní otevření je naplánováno na 17. května. Stříbrný dům bude nabízet komentované prohlídky, workshopy, přednášky a další program.
Brána Jihlavy představila letní kampaň, která tento rok propaguje Jihlavu.
Letní kampaň zaměřená na region „Na náměstí jako doma“ má ve spolupráci s lokálními ambasadory lákat návštěvníky do veřejného prostoru jihlavského náměstí, na kterém mohou prožít příjemné odpoledne nebo večer s rodinou a přáteli. Letní kampaň "#DoJihlavy s radostí“ představí publiku za hranicemi regionu to nejlepší z Jihlavy.
Oddělení marketingu představilo také podobu letního merche, jehož hlavním symbolem se stane sympatický ježek. Pro návštěvníky se také připravují tematické brožury, průvodci v jazykových mutacích, které budou k dispozici po celou sezonu v informačních centrech.
Na závěru prezentace zazněla nabídka spolupráce, kterou zájemci mohli probrat v následujícím networkingu. Tato interaktivní část setkání byla klíčovým prvkem, který přinesl nové podněty a nápady pro budoucí spolupráci.